دسته‌بندی نشده

خرید و مشخصات سرسوزن انسولین گلد فاین

پیشگفتار

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، باید به طور مداوم از انسولین استفاده نمایند. برای استفاده از انسولین نیاز به برخی تجهیزات پزشکی است. یکی از اساسی ترین ابزار ها که هر فرد دیابتی به آن نیاز دارد، سرسوزن انسولین می باشد. در حال حاضر شرکت های مختلفی اقدام به تولید و عًرضه سرسوزن می کنند. بد نیست با نگاهی به ویژگی های یک سرسوزن انسولین مناسب، محصول مطلوب را در این خصوص شناسایی کنید. این امر موجب یک خرید بهتر برای شما خواهد شد.

سوزن های انسولین

مشخصات سرسوزن انسولین

سرسوزن انسولین دارای برخی مشخصات خاص است که شاید بد نباشد ابتدا آنها را بشناسید. در واقع این مشخصات سبب می شود که سرسوزن ها با یکدیگر تمایز پیدا کنند و مورد استفاده شما قرار گیرند:

  • طول سوزن: طول سرسوزن انسولین معمولا از مهم ترین تفاوت سوزن ها محسوب می شود. طول سرسوزن انسولین معمول از 4 میلی لیتر آغاز می شود و افزایش پیدا می کند. در واقع اینکه شما قصد دارید در کدام بخش از سرسوزن استفاده نمایید، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب طول سرسوزن است.
  • قطر یا گیج سرسوزن: قطر سرسوزن انسولین نیز امری است که برای مصرف کنندگان بسیار مهم می باشد. در گذشته معمولا سرسوزن های انسولین با قطر های بسیار ضخیم تولید میشد اما هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی و اختراع دستگاه های پیشرفته، شرایط تغییر کرده است. به طور کلی هر اندازه که میزان گیج سرسوزن عدد بالاتری را نشان دهد، سوزن نازک تر است. طبیعتا این امر نشان می دهد که سرسوزن های با گیج بالا نیز با استفاده از ابزار آلات پیشرفته تولید شده است.
  • شرکت سازنده: متاسفانه دانش ساخت سرسوزن انسولین همچنان بومی نشده است و ما به ناچار مجبور هستیم که از تولیدات کشور های خارجی استفاده کنیم. در حال حاضر سرسوزن از کشور های مختلفی به بازار عرضه می شود و تنوع دارد. یکی از بهترین سرسوزن های وارداتی، سرسوزن انسولین گلد فاین است که با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.

ویژگی سرسوزن مناسب کدام است؟

اگر شما هم از افراد دیابتی هستید، باید ویژگی های یک سرسوزن مناسب را بشناسید تا با توجه به همین ویژگی ها، سرسوزن مناسب خود را تهیه نمایید. یک سرسوزن مناسب باید گیج بالایی داشته باشد. زیرا همانطور که گفته شد، داشتن گیج بالا نشان دهنده نازک تر بودن سرسوزن است و طبیعتا این امری مهم است. نازک بودن سرسوزن موجب می شود که فرد در هنگام مصرف درد کمتری را حس کند و انسولین زدن راحت تر باشد.

امر دیگری که در این خصوص مهم است، مقاومت سرسوزن انسولین است. حضور جنس های نامرغوب در بازار موجب شده است که برخی از سرسوزن های انسولین کیفیت قابل قبولی نداشته باشند و در هنگام استفاده خطر شکستن آنها وجود داشته باشد. بنابراین کیفیت سرسوزن نیز بسیار مهم است.

سازگاری سرسوزن انسولین نیز امر دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از سرسوزن ها معمولا تنها با یک قلم انسولین خاص سازگار هستند و هنگامی که فرد قلم خود را تغییر دهد با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین همانطور که مشخص است، این امر مهمی است که سرسوزن با قلم های متنوع بتواند سازگاری برقرار نماید. به این ترتیب فرد می تواند بدون مشکل در قلم های مختلف نیز از آن استفاده نماید.

سرسوزن گلد فاین

ویژگی های سرسوزن انسولین گلد فاین

سرسوزن انسولین گلد فاین یک محصول ایده آل است که با بهره گیری از دانش روز دنیا ساخته شده است. این سرسوزن دارای گیج 31 می باشد که بسیار نازک است. بنابراین همانطور که مشخص است، این محصول با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است. این سرسوزن با انواع قلم های انسولین سازگاری دارد و مصرف کننده را محدود نمی کند.

سرسوزن انسولین گلد فاین در طول های مختلفی تولید و به بازار عرضه است. البته قابل توجه است که این محصول ساخت کشور ترکیه می باشد و بنابراین یک محصول وارداتی است. شرکت سازنده این سرسوزن، شرکت روناس فارما آذین است که دارای تجربه فراوانی در این زمینه می باشد. این محصول با بهره گیری از با کیفیت ترین ترکیبات در بازار ساخته شد است.

البته این سرسوزن انسولین یک ویژگی مهم دیگر نیز دارد. محصول فوق دارای یک پوشش به خصوص در ناحیه سوزن است که استفاده از آن را بسیار راحت کرده است. بنابراین فرد مصرف کننده کمترین درد و خونریزی را شاهد خواهد بود و این امر سهولت در استفاده را منجر می شود.

طریقه استفاده از محصول

بهتر است قبل از مصرف این محصول، دستان خود را کاملا ضدعفونی کرده و خشک کنید. البته توصیه می شود که معمولا پوست ناحیه تزریق انسولین را با الکل تمیز نکنید. در صورتی که ناحیه مورد نظر را با الکل تمیز کردید، حتما صبر کنید تا الکل کاملا خشک شود.

طریقه تزریق انسولین آنچنان دشوار نیست. باید توجه داشته باشید که انسولین باید در مکان هایی تزریق شود که مقداری چربی در ناحیه زیر پوست وجود دارد. از میان نواحی دارای این ویژگی، شکم معمولا بهتر است. زیرا انسولین تزریق شده در این ناحیه سریعتر جذب می گردد.

پوست را اندکی جمع کنید. انسولین را در زاویه عمود وارد پوست خود کنید و در نهایت پیستون را فشار دهید. منتظر بمانید تا انسولین به طور کامل تزریق گردد. در نهایت امر هم قلم انسولین را بیرون بکشید. اگر خون مشاهده کردید، با یک پنبه آن را تمیز کنید. البته استفاده از سرسوزن های با قطر کم مانند سرسوزن انسولین گلد فاین، معمولا خونی ناشی از تزریق به همراه ندارد.

سرسوزن انسولین
سرسوزن انسولین

موارد قابل توجه در استفاده از سرسوزن انسولین گلد فاین

  • هر سرسوزن یکبار مصرف است. پس از استفاده، محصول را دور بیندازید.
  • برای پیشگیری از حالت گودی یا سفتی ناحیه تزریق انسولین، بهتر است که در هر سری محل تزریق انسولین را اندکی جا به جا کنید و همیشه در یک ناحیه تزریق خود را انجام ندهید.
  • علاوه بر شکم، انسولین را می توانید در ناحیه پشت بازو و ران نیز تزریق نمایید. با این حال اکثر افراد به تزریق آن در ناحیه شکم میل بیشتر از خود نشان می دهند.
  • این محصول را حتما در مکانی مناسب و دور از دسترس کودکان قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *